Skip to main content

Cloenda del projecte europeu Writing for Inclusion (WIN), coordinat per la UVic-UCC

Notícia

El projecte europeu Writing for Inclusion (WIN), liderat i coordinat per la UVic-UCC, va finalitzar dimarts passat amb un esdeveniment multiplicador (Multiplier Event), que va tenir lloc a la Sala Segimon Serrallonga de la UVic. El projecte WIN, que ha tingut per objectiu desenvolupar recursos i eines per afavorir la inclusió dels infants de 9 i 10 anys a l’escola a través de l’escriptura creativa, s’ha conclòs després de dos anys de treball, alterats per la pandèmia de covid-19 i per la guerra a Ucraïna.

Image
WIN

WIN ha estat liderat per Mireia Canals-Botines (investigadora principal del projecte), Àngel Raluy Alonso, Miquel Pujol Tubau i Núria Medina-Casanovas, professors i investigadors de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) de la UVic-UCC. La recerca, finançada amb el programa Erasmus +, s’ha dut a terme amb diversos socis, entre els quals hi ha l’Escola Pinediques de Taradell; l’Istituto Comprensivo Le Cure (Florència, Itàlia), Erzsébetvárosi Két Tanítási Nyelvú Általános Iskola és Szakgimnázium (Budapest, Hongria), Comprehensive school of I-III degree #18 of Poltava City Council Of Potava region (Poltava, Ucraïna), Università di Firenze (Florència, Itàlia), Etövös Loránd Tudomanyegyetem University (Budapest, Hongria), i Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University (Poltava, Ucraïna).

El projecte WIN ha tingut la voluntat que donar suport als docents amb sessions de formació i amb recursos didàctics que els permetin detectar conflictes latents i millorar les actituds inclusives de l'alumnat. Per aconseguir-ho, el projecte s'ha centrat en l'ús de recursos de l'escriptura creativa i de la narració digital. El resultat final ha estat una eina gratuïta i oberta a tots els centres escolars d'Europa per treballar la inclusió a les aules en tots els àmbits de l'educació. A partir del plantejament que la mestra o el mestre feien d'una situació problemàtica o controvertida, que ha servit com a punt de partida, els infants, organitzats aleatòriament en grups reduïts, han pogut utilitzar animacions per inventar una història col·lectiva amb una resolució que podia ser més o menys positiva. Els resultats obtinguts s'han compartit amb el grup classe i s'han posat en comú els conflictes sorgits, acompanyats de mestres i d'alumnes del grau en Mestre d'Educació Primària de la UVic-UCC. Posteriorment, totes les narracions s'han donat a conèixer a la resta de centres participants.

L’acte de dimarts a la tarda va començar amb la ponència titulada “Enfocaments innovadors en l’ús de les tecnologies en l’educació”, a càrrec de Sharon Tonner-Saunders, professora de Tecnologies-TIC i Música a la Facultat d’Educació de la Universitat de Dundee (Regne Unit). Posteriorment, les doctores Iryna Kohut i Galyna Ryabukha van parlar de la participació que Ucraïna ha tingut al projecte WIN i, finalment, es van donar a conèixer els resultats del projecte. A tots els assistents es va lliurar un kit d’eines sobre com utilitzar la plataforma de projectes en línia i informació sobre orientacions pedagògiques per construir històries digitals per als nens i les nenes, i amb ells i elles.

Comparteix a les xarxes: