El col·lectiu UAlumni de la UVic-UCC celebra deu anys amb un acte que inclourà una conferència de Xavier Sala i Martín

UAlumni, el col·lectiu d’antics alumnes de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), celebrarà el seu 10è aniversari amb un acte al Paranimf de la UVic-UCC el pròxim 9 de maig. L’esdeveniment vol ser un punt de trobada entre els exestudiants que formen part del col·lectiu, la comunitat universitària i altres agents destacats del territori. L’acte, que es farà a les 18.30 h, tindrà com a element central la xerrada “Intel·ligència artificial: macrotendències de present i futur” de l’economista Xavier Sala i Martín.

Paranimf UVic-UCC banderola  anys UAlumni

Més que un col·lectiu: un punt de trobada

UVic Alumni va ser fundada l’any 2013 com una associació externa estretament vinculada a la Universitat amb la voluntat de promoure la interconnexió d’antics alumnes i de fomentar la creació de vincles entre els seus membres, l’emprenedoria i l’ocupació. “La Universitat no seria res sense els seus estudiants i els seus graduats; ells són la raó de la nostra existència”, afirma el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños. El rector també remarca la importància d’UAlumni dins el teixit de la Universitat: "Són els exestudiants els qui protagonitzen el rol principal de prescriptors dels graus i màsters que s’ofereixen a la UVic-UCC amb agents exteriors i amb la societat en general”.

L’any 2017 UVic Alumni es va convertir en UAlumni, tot integrant-se al teixit universitari com un col·lectiu intern més. David Griera, president actual d’UAlumni, explica que l'evolució i el creixement del col·lectiu en la darrera dècada ha estat possible gràcies “a la confiança de tothom qui s’hi ha donat d’alta”, i afegeix que “hem de continuar treballant i mantenint el nostre compromís per seguir oferint un servei útil i de qualitat com hem fet fins ara”.

Entre els programes actius d’UAlumni hi ha el dels Ambaixadors UAlumni, que compta amb exestudiants que viuen arreu del món i que, voluntàriament, s’ofereixen com a contacte directe amb la comunitat UVic-UCC per resoldre dubtes sobre mobilitat internacional, de pràctiques o d’estudi, sobre recerca o sobre oci en el país on resideixen. El col·lectiu també té un portal d’ocupació, el programa Talent UVic, que és un servei de cerca de candidats per a les empreses del territori, un servei d’orientació professional amb atenció individualitzada, i cursos i formacions per a nous titulats o exalumnes que busquen feina. D'altra banda, UAlumni ofereix als seus membres descomptes en màsters, graus, formació contínua i cursos de l’Escola d’Idiomes, i beques per a la formació contínua i formació professional.

“UAlumni és un col·lectiu que contribueix a estrènyer vincles entre els exestudiants”, explica Imma Casaramona, directora del servei de Carreres Professionals, dins el qual s’emmarca UAlumni, i afegeix que la voluntat és “difondre el talent de la nostra Universitat, augmentar el vincle amb les empreses i institucions del territori, i també ser presents en l’àmbit internacional”. Actualment, UAlumni té més de 7.500 membres de totes les institucions que conformen la UVic-UCC i permet als seus membres mantenir el contacte amb la Universitat, alhora que els ofereix serveis d’atenció i suport en les seves trajectòries professionals.

Estrenyent llaços amb la comunitat

El periodista i membre d'UAlumni de la UVic-UCC Jordi de Planell serà l’encarregat de conduir i presentar l’acte del 9 de maig, en el qual també s’estrenarà un vídeo breu que repassa la història del col·lectiu.

A l’esdeveniment també hi participaran l’actual president d’UAlumni, David Griera, i el director d’Operacions de l’empresa Seidor, Eugeni Baqué, que hi oferirà una píndola titulada “Humanitzant la tecnologia per generar un impacte positiu”. Tancarà l’acte el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños. Un cop finalitzat, s’oferirà una copa de cava al claustre de Casa de Convalescència.