Vés al contingut

Es presenta a la UVic el BP Talent, un programa de formació transversal del Grup Bon Preu adreçat als estudiants i alumni

Notícia

La Sala Segimon Serrallonga va acollir, dijous 22 de març, la presentació del programa BP Talent 4.0., del Grup Bon Preu. Es tracta d’un programa dirigit a estudiants de 4t curs o alumni de diferents universitats que ofereix un 1 any de formació transversal i retribuïda perquè un cop transcorregut aquest període puguin quedar-se a l'empresa. A la UVic l’activitat s’adreça, concretament, a estudiants del grau en Administració i Direcció d’Empreses, el grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial, i el grau en Psicologia.

Imatge
BP Talent 4.0. a la UVic

L’acte va incloure una ponència breu de Manel Prat, cap del Departament de Màrqueting i de Comunicació del Grup Bon Preu, que va explicar als estudiants i al públic assistent alguns dels eixos de la seva estratègia de màrqueting i de comercialització. “El fonament d’un projecte sòlid com el de Bon Preu és haver-se guanyat la confiança del client, la credibilitat i la reputació adquirides en el sector de l’alimentació a base d’honestedat, resolució de problemes i bona atenció al client, preus justos... el que permet, posteriorment, ampliar el negoci a altres àmbits, com el del combustible o el de l’energia”, va explicar. Per Prat, tant per a una empresa com per a un professional, el perquè, el com i el què es fa són els tres pilars d’una bona estratègia, a la qual “es dona coherència amarant-la d’una cultura i d’uns valors determinats”.

Anna Serra, cap del Servei de Vendes Territori Nord de Bon Preu, va presentar alguns aspectes que defineixen el projecte empresarial del Grup Bon Preu, així com els objectius sobre els quals se sustenta la iniciativa BP Talent 4.0. “Més del 80 % de la societat pensa que la feina en un supermercat no està ben valorada i no es planteja la seva trajectòria professional en aquest sector”, va comentar. “Per això volem donar a conèixer la nostra feina i fer-vos veure que aquesta pot ser una sortida laboral real i molt bona per als graduats i graduades de diferents àmbits de coneixement".

Per la seva banda, Carla Jorge, responsable del projecte BP Talent 4.0, va explicar com funciona a efectes pràctics aquesta iniciativa, que l’empresa defineix com un “màster retribuït” i que el curs que ve arriba a la tercera edició. Ho va fer acompanyada de dos dels dotze joves que estan participant en l’edició actual, que hi van aportar la seva experiència personal. Va remarcar el fet que es treballa de manera transversal i que els estudiants passen per totes les àrees del negoci, com també que compten amb un mentor especialitzat i tallers i sessions de mentoria individual i en grups. A banda d'obtenir un aprenentatge multidisciplinari, poden assolir incorporació laboral indefinida.

Jordi Baiget, director general de la Fundació Universitària Balmes, va obrir l’acte agraint a Bon Preu que hagi involucrat la UVic en aquesta iniciativa i als estudiants assistents que s’hi hagin interessat. I va recordar que una de les prioritats de la Universitat és “ser present i estar en contacte permanent amb les empreses de tot el país, treballar-hi de manera coordinada, escoltant i donant resposta a les seves inquietuds”. El director de Persones de Bon Preu, Albert Aranda, va cloure l’acte, que va acabar amb una sessió de networking entre l’equip de Bon Preu i els estudiants assistents.