L’Escola de Postgrau de la UVic posa en marxa formacions microcredencials per donar resposta a les noves demandes del mercat laboral

En un moment en què les exigències professionals canvien a un ritme vertiginós i la necessitat de tenir coneixements actualitzats es fa més palesa que mai, la UVic, a través de la seva Escola de Postgrau, posa en marxa una oferta pròpia de formacions microcredencials. Es tracta de certificacions que validen l’aprenentatge obtingut en experiències formatives de curta durada, estructurades al voltant d’1 o 3 crèdits ECTS, i que s’estan posicionant com una eina indispensable en el panorama educatiu actual, ja que ofereixen una alternativa dinàmica als títols tradicionals.

Els cursos ofereixen màxima flexibilitat

Aquestes microformacions certifiquen l'adquisició d'habilitats específiques, i permeten a estudiants i a professionals actualitzar els seus coneixements entorn de temes concrets d’una manera eficient i ràpida, sense haver de dedicar anys ni fer grans inversions econòmiques en programes acadèmics extensos. Segons el director de l'Escola de Postgrau de la UVic, Eduard Prats, "aquest tipus de formació, cada cop més demanada, representa una revolució en l'educació superior perquè permet oferir formació de qualitat, adaptada a les necessitats del mercat laboral, de manera àgil i accessible per a totes les persones interessades".

Per Prats, a més, l’oferta que ara desenvolupa la UVic entronca amb la voluntat de la institució de “donar resposta a les demandes més actuals del mercat laboral, tant de les empreses com dels professionals, elaborant una formació flexible i especialitzada, que alhora és la clau del futur de l’educació superior”.

Quatre formacions des d’ara i fins a final de curs

Des d’ara i fins a finals de curs, la UVic posarà en marxa quatre microcredencials de l’àmbit de l’empresa. Es tracta de formacions d’un crèdit ECTS: Innovació i Intraprenedoria; Transforma el teu Negoci amb IA; Soft Skills per a l’Entorn Digital, i Finances Empresarials per a no Financers. Totes elles, amb una càrrega lectiva de 25 hores, s’adrecen a professionals en actiu que busquen actualitzar les seves habilitats de manera puntual, comptant amb la garantia de qualitat de la Universitat.

Amb una estructura coherent i enfocada a l'aprenentatge pràctic, aquestes microformacions, tant si són d’1 crèdit ECTS com si ho són de 3, inclouen materials didàctics, treball personal, testos d'autoavaluació, suport del professorat a través de fòrums i correu electrònic, enquestes de valoració i accés a l'aula virtual durant un període determinat. "La nostra prioritat és que  estudiants i professionals disposin de les eines necessàries per prosperar laboralment i créixer personalment”, afirma Prats.

Una de les principals virtuts d’aquestes formacions és que, en tenir un format completament virtual i asincrònic, cadascú les pot seguir quan vol i al ritme que vol, tot oferint la màxima flexibilitat per adaptar-se a la complexitat del dia a dia.

L’objectiu de l’Escola de Postgrau, després d’escollir posar en marxa aquestes primeres formacions perquè són transversals i d’interès per al gran públic, és continuar ampliant la seva oferta en els àmbits acadèmics en què la UVic és referència. També està previst que puguin adaptar-se a la realitat concreta de les empreses, per ser impartides en els seus equips.