Mestres del programa MID reben una beca per fer mobilitat

Divendres passat, onze mestres que participen en el programa Mentoratge i identitat docent (MID) de la Facultat d'Eduació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) van signar l’acceptació d’un ajut a la mobilitat (MOBMID). L’acte, presidit per degà de la Facultat, Eduard Ramírez, va comptar amb la presència dels regidors d’Educació dels ajuntaments de Vic, Elisabet Franquesa; de Calldetenes, Jaume Mas, i de Manlleu, Pere Puig, que financen la convocatòria en el marc del conveni "Creuant Mirades", establert amb la FETEP.

Programa MID

El programa MID té associada una convocatòria d'ajuts a la mobilitat internacional destinada a mestres que participen en el programa esmentat, per fer mentoria als estudiants de mestre quan fan estades a les escoles o bé per assistir al seminari que organitza el mateix programa. L’objectiu de la beca de mobilitat és poder analitzar el dia a dia d’una de les escoles d’Europa que estan sota el paraigua dels projectes de pràctiques a l’estranger de la FETEP per contrastar diferents sistemes educatius, i fer aportacions al centre i al Seminari MID. La durada de la beca és de tres dies, entre els mesos de febrer i març de 2024 (depenent del projecte i d’acord amb el període d’estada al país de destinació per part del coordinador del projecte i dels estudiants dels graus).

Els mestres becats són: Judit Capdevila Ribas, de l’Escola Guillem de Mont-rodon, a Finlàndia; Lena Portell Bartomeus, de l’Escola Dominiques Vic, a Àustria-Alemanya; Xènia Yuste Torelló, de l’Escola Vic Centre, a Finlàndia; Ariadna Soler Casanovas, de l’Escola Dr. Salarich, a Itàlia; Ester Bigas Mas, de l’Escola Estel, a La Bressola, França; Maria Àngels Salvans Vilamala, de l’Escola Dominiques, a Itàlia; Elisabet Gómez Solà, de l’Escola Vic Centre, a Finlàndia; Núria Castro Serrano, de l’Escola Sant Marc de Calldetenes, a Itàlia; Belén Ocaña Ortiz, de l’Escola Sant Marc, a Finlàndia; Antoni Roviró Tanyà, de l’Escola Pompeu Fabra de Manlleu, a Finlàndia, i Albert Barrero Alegre, de l’Escola Pompeu Fabra, a Itàlia.

El degà de la Facultat, Eduard Ramírez, va agrair la presència dels assistents i va desitjar a les persones becades “una profitosa mobilitat a l’estranger amb el compromís que, a la tornada, facin un retorn a les ciutats i a la resta de mestres del Seminari MID de les experiències pedagògiques i els aprenentatges viscuts durant l’estada internacional”.